Thursday, May 19, 2011

Kalu korang ada masalah, apa yang korg buat? Adakah korg telan dan bersendirian je masalah korg tu? Atau korg cerita masalah tu pada teman yg percaya? Atau korg buat sesuatu yg lain daripada yg lain? Bersukan? Berjalan-jalan? Mengasingkan diri?

Aku...
Ntah la....
Kadang2 aku simpan dlm hati je masalah aku tu bila aku tau ianya bersifat peribadi. Mgkn orang lain melihat aku tersenyum dan gelak seperti hidup aku sentiasa happy tp dalam hati siapa yg tahu. Mgkn aku bkn jenis yg menunjukan kesedihan pada org lain. Mgkn kdg2 aku dijadikan tmpt utk org lain meluahkan perasaan, meluahkan kesedihan, meluahkan kesengsaraan tp aku.....aku jarang berkongsi masalah aku pada org lain....aku nggak bisa...

Adakah mgkn aku mmg seorg yg suka memendam perassan. Memang itu AKU. Lepas tu aku buat sesuatu yang bleh melegakan hati. Sblm2 ni aku buat sumthing kt kereta aku i.e tukar rim ke. Senang cite tukar barang2 kereta la. Pada kereta aku tu je la tmpt aku meluahkan perasaan aku.

Kadang2 bila aku ada masalah, aku gi swim kt Kompleks Renang Pandamaran tu. Sorg2 pun jadi la. Org kata kalu tgh marah/geram or ada masalah, gi amek wudhu then solat. Mmg aku buat tp aku extend skit, aku terjun dalam pool yg byk air tu...
Nyaman...

Tapi kdg2 aku teringin nk pergi ke tempat2 yang tenang, aman dan jauh dari kesibukan kota. Pantai ke tasik ke kawasan pedalaman ke? Tak kisah la janji suatu kawasan yang dapat aku tenangkan fikiran aku yg kusut ni. Tapi aku tak bisa. Aku masih berfikiran waras. Mgkn bukan sekarang. Mgkn esok. Mgkn lusa. Mgkn tulat.

...............................

1 comment:

  1. relax la bro....problem nihh dtg & pergi..jgn2 stress2...handle wif care & smart...jgn cepat mengelabah/melenting...ni sume dugaan biler nk kawin...biler dh kawin...lg besar dugaan...sbb kor ketua keluarga...biler bgaduh ngan isteri & mak/ayah....relax...klau tiap kali ada prob nk kene g holiday....koyak gak poket kor...problem x solve pun..haha...xtahan cr geng share..kor pendam2 lama2 jd busuk dlm hati...as u said.."Quiet but able to talk well"...confront klau kor rs "die" salah & kor nk mcm nihh....klau kor berenang aku lak...kuar sorang2...isi minyak rm10...g pusin2...tenangkan fikiran...cruisin...amik angin cool down...xpun...cr geng minum...lepak citer psl keta...jgn sebut problem kor nnt lg kusut...soon or later ada la penyelesaian nyer

    ReplyDelete