Monday, January 3, 2011

1 JANUARI 2011

Tahun baru.....sebut pasal tahun baru, mesti kita pikir pasal azam tahun baru...aku xpiki lagi apa azam baru aku tahun 2011 ni...hehehe...tp aku nk berkongsi perihal yang jadi pada aku pada hari pertama tahun 2011 nie...

1 Januari 2011...
Hari tersebut hari berlangsungnya perkahwinan kakak aku tapi kt belah lelaki la. Kenduri diadakan kt Jengka 22, Pahang. Ni lah pertama kali aku jejakkan kaki kt Jengka nie. hehehe...

Sebanyak 12 kereta rombongan pengantin perempuan dari Port Klang. Seperti yang dijanjikan semua berkumpul kt R&R Temerloh pukul 10.30 pagi. Tapi biasa la ada je yang lewat. Tak kisah la janji semua selamat sampai. Bila sume dh ready, kami gerak ke tmpt yg dituju. Kami exit tol Chenor, then tunggu wakil dari pihak lelaki dtg pick-up kami (takut sesat). Alhamdulillah cuaca mengizinkan majlis berjalan dgn lancar. Amin. Selamat sudah kakak aku jadi isteri org. Semoga kekal selamanya.

lebih kurang kul 4 ptg kami bergerak pulang dari Jengka. Ada yang dari rombongan kami dah balik awal dah. Hanya keluarga terdekat yang balik lewat. Lebih kurang dalam 5 kereta je termasuk la aku dgn ayah aku. Lepas tu, kami berhenti rehat di R&R Temerloh. Ayah aku yg lead the group. Nak rehat minum2 katanya. Kami berhenti ke tandas, solat dan minum2.

Nak dijadikan cerita, masa nk bergerak balik tu, kunci kereta ayah aku hilang. Atas meja takde. Dalam poket takde. Dalam beg mak aku pun takde. Dia kata ttinggal dalam tandas.

Bila dia pegi tgk kt bilik air, kunci tersebut mmg tiada di tmpt yg sepatutnya. Abes 1 toilet kali cari. Mmg takde. Kelam kabut la dia. Mak aku dh start membebel dah. Tanya2 kt brother cleaner tu pun dia tak tau.

So kami decide, mak ayah aku tinggal kat R&R tu tengok2 kereta tu. Yang lain2, balik dulu. Aku cabut awal2 sbb nak gi cari kunci spare kat umah. Hehehe. Penat nk cari sbb ayah aku tak tau dia letak kat mana kunci tu.

Nasib baik jumpa kunci spare tu. Kul 8.00 malam gerak gi R&R Temerloh. Dengan pakcik aku. kul 10 lebih gak la smpi sana. Nasib baik kakak aku dgn abg ipar aku teman diorg kt sana. Takde la sunyi sangat diorg tu.

Tapi cuma ada kunci je la. Alarm tu takde. Terpaksa la buka gak. Apa lagi meraung la kereta tu. Kena cari lak button nk off alarm tu. Kalu tak off alarm tu kereta tak bleh nk start lak. Godek punya godek punya godek. Ketuk sana, ketuk sini. Nasib baik kereta bleh start dah. Lepas tu terus balik la.

On d way balik tu aku dh mamai dah. Ngantuk giler.

Port Klang --> Jengka 22 --> Port Klang --> R&R Temerloh --> Port Klang
(estimated distance 750 km in 1 day)

No comments:

Post a Comment